Sidevisninger i alt

torsdag den 23. juni 2011

Honningdepoter

Hver dag skal indeholde et honningdepot. Lige som Bamse har sin krukke med honning, skal vi hver dag sørge for at skabe vores eget daglige "moment of joy". Noget at se frem til, noget at glæde sig over, noget at grine af, noget at nyde, noget af slappe af til, noget at få energi af.

Honningdepoter kan have rigtigt mange udformninger. Jeg synes selv jeg har mange, og de er altså ikke mad alle sammen, selv om man måske sku' tro det! I øvrigt behøver de jo slet, slet koste noget. Naturen og rigtige venner er vel de honningdepoter, der er allermest langtidsholdbare.

Men, men, men ....... min selvforkælelse i dag er en af de honningdepoter, som jeg bare ved altid holder.


Er der noget bedre end at købe ny neglelak? Det elsker jeg bare. Og de her fra Essie har jeg læst om så længe, og gerne villet prøve. I dag fik jeg så købt de her to - en skøn lys tyrkis eller auqa kunne man måske kalde den, og en lys lavendel....

Så lige om lidt ser du mig med strittende fingre og et nyt Femina ....ren honning!

Hvad har du selv af honningdepoter???? Lad os dele og blive inspireret af hinandens. Måske du har nogle, jeg  ikke har tænkt på. Om man ved aldrig, hvornår man får brug at sende blodsukkeret i vejret med en gang honning!

PS: Jeg skal nok snart få blogget om noget mad igen .... sorry, men jeg er ude af mine normale hverdage og det ændrer lidt det hele .....håber det er ok, jeg skriver om lidt af hvert i øjeblikket:-) Print denne artikel

6 kommentarer:

  1. Godt spørgsmål... hmmm... gemalen og vores katte står selvfølgelig øverst på listen, men ellers kan en gåtur i Mad & Vin (som ikke behøver at føre til køb, selvom det også er sjovt ;-)), at læse bøger på sofaen eller at sidde i en solstråle give en hel del bonus i honningdepoterne :-)

    SvarSlet
  2. Det er jo sundt bare at overveje, hvad det er der gør én glad i hverdagen. I øjeblikket er det lækkert stof der gør min dag en hel del bedre.
    ELSKER også at have en færdig kage i køleskabet - døren bliver åbnet liiidt for mange gange, jeg skal lige se :)
    Og noget der ALTID gør mig glad er når jeg går i gang med at læse en bog jeg har læst før, men så pludselig opdager at jeg havde glemt hvor god den egentlig er! Så er det næsten som at man slet ikke har læst den før :

    SvarSlet
  3. Hej Piskeriset - de ting, du elsker, er også meget genkendelige for mig. Ja, altså ikke med din gemal skal jeg skynde mig at fremhæve. LOL. Bare at sidde i solen kan man føle sig helt oplivet af.

    Hej Lea - det er også bare sådan nogle flotte ting, du får syet. Jeg elsker meget håndarbejde, men sjovt nok er jeg aldrig blevet fortrolig med syning. Tør ikke klippe hul på det lækre stof. Og så skal man være temmelig omhyggelig, og det er ikke min stærke side!
    Sjovt, kender godt det med at gå og kigge ind til en fin kage, man håber nogle bliver glad for:-)
    Jeg gider normalt ikke læse bøger flere gange - dog er der lige et par undtagelser. Kender du Broen over Evigheden af Richard Bach? Åhhhhh, nu vil jeg finde den frem. Tak fordi du minder mig om det. Det er den bedste kærlighedshistorie EVER - Richard Bach er ham med Havmågen Jonatan også:-) Hyggeligt at høre hvad der gør dig glad

    SvarSlet
  4. Åh, jeg har rigtig mange ting!
    At købe en ny buketblomster, når der er gjort rent så der bar er rart og lækkert at være hjemme, en ny kogebog eller magasin, gåtur en stille morgen med Emma i skoven eller ved fjorden, middagslure, jordbær eller chokolade eller koldskål, samvær med veninderne, kærestetur med Kristian, nørderier i køkkenet osv..

    Jeg er også en af dem, der er så mærkeligt skabt, at jeg godt kan få et kick af at gøre rent og rydde op, haha:)

    Jeg synes, at det er vigtigt at nyde noget hver dag og det gør jeg faktisk også.
    Jeg kan godt være et værre brokhoved, utålmodig og PMS-sur, men som regel ved jeg også godt hvad der gør mig glad uanset hvor tvær jeg er..

    SvarSlet
  5. Kære MissMuffin - jeg er helt sikker på du er en utrolig livsglad pige, man kan jo ligefrem mærke din energi gennem ordene. Men det kan man jo også altid på din egen blog. Det er dejligt at ha' så mange ting, der gør en glad og tilpas, og det er godt at være bevidst om, hvad det er, så man kan bruge dem, når det er nødvendigt:-) Smuk dag til dig og Emma
    PS: Kommer du ikke lige og hjælper med at gøre rent?

    SvarSlet
  6. Ét af mine honning depoter er en tur i Matas! Jeg elsker Matas - og det er bare så dejligt at forkæle sig selv med lækkerier fra Dior, Chanel eller Clarins.
    Et andet er at lave forskellige arrangementer. Først hygger jeg mig med, at finde ud af hvad slags arrangement det skal være, hvem skal med, kreativ invitation, bordpynt & dækning (hvis det involverer spiseligt) menu, indkøbsliste osv. På mandag har jeg inviteret til Kulhydrat-chok fordi jeg synes, jeg har øvet mig længe nok på min nye foodprocessor - så der kommer en 10-12 forsøgskaniner og prøvesmager forskellige brød, boller, kager og cookies :)

    /Gitte

    SvarSlet

Tak fordi du havde lyst til at give dit bidrag - glæder mig til at læse det:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...