Sidevisninger i alt

lørdag den 25. juni 2011

Anmeldelse: Restaurant Momo på Frederiksberg

For nogle dage siden mødtes jeg med to veninder, så vi ku' få klaret verdenssituationen. Eller måske bare Danmarks fremtid. Eller nå ja, måske var det mest vores egen, hvis jeg skal være ærlig:-) Og det var vigtigt! Jeg foreslog den nye restaurant Momo på Mørk Hansens Vej på Frederiksberg, fordi jeg havde et downtown-køb på sushi til to personer. Og da den ene af os ikke spiser fisk, passede det fint med at hun testede en af deres kød-menuer. Lad os starte med den .....


Min veninde valgte en oksekødsmenu, som de kalder den. Med 3 retter for 188 kr. Der er frit valg mellem nogle forretter, og min veninde bestilte sprød forårsrulle med nogle friske salater, og den var hun rigtigt godt tilfreds med. Forårsrullen var varm og sprød og fyldt med nudler og grøntsager. 


Hovedretten var anrettet på en stor tung tallerken med god plads, og bestod at oksekød i pebersauce med ris og mere af den samme salat som til forretten. Lidt trist med det sidste. Men ellers var hun særdeles godt tilfreds med retten, hvor kødet var mørt og retten var tilpas stærk af peber, men uden at være så man spyede ild. Portionen var fin og man blev rigeligt mæt.


Til slut fik hun en let dessert, som bestod af en enkelt kugle is (ups, den forsvandt hurtigt), lidt frisk melon og mango og en lille bitte kande med noget te, som ingen af os kunne lide. Men alt i alt var hun godt tilfreds med menuen i forhold til prisen.


Vores sushi-menu, som jeg betalt vist nok 240 kr for (og det skulle jo så være halv pris), startede med en vegetarisk miso-suppe og edamame bønner. Suppen var virkelig skidt, synes vi. Smagte bare stort set ikke af noget, og i hvert fald ikke godt. Og oven i købet kun meget lidt lunken. Bønnerne var ok, men vi synes det var en meget lille portion til to mennesker i forhold til andre sushi-restauranter. Og så var der kun en halv tynd skive citron og til gengæld meget salt.


Nu er det kun 2. gang jeg spiser sushi, så jeg har ikke det store sammenligningsgrundlag, men min medspiser er en inkarneret sushi-elsker. Jeg vil ikke gå helt i detaljer, da man nogenlunde kan se på billedet hvad der var. Og det var overordnet ok - men absolut heller ikke mere. Det var meget lidt varieret, jeg manglede alle de forskellige smagsindtryk som min sidste sushi bød på. Stykkerne med tofu og den der kunstige krabbe var slet ikke gode - vi tog en lille bid, og lod resten ligge. Da vi fik serveret denne her anretning sagde tjeneren at der ville komme 6 stk. i rispapir også, men dem så vi aldrig, og da vi var mætte og ikke helt glade, gad vi ikke engang at spørge efter dem.

Tangsalaten hørte i øvrigt ikke med til menuen, så den bestilte vi ved siden af, og den kostede 40 kr.

Om vi har været uheldige eller det er det generelle niveau for restaurantens sushi ved man jo aldrig. I det mindste havde vi ikke betalt fuld pris. Men vi kunne se på det i øvrigt velinformerende menukort at anretningen kostede 359 kr. Så halv pris kan man jo heller ikke kalde det. Man skal se sig godt for, når man slår til på slagtilbuddene fra de forskellige sites.

Vores konklusion var at Momo's sushi lader noget tilbage at ønske, og at vi ikke vil komme der igen for den del af kortet. Men tilsyneladende er de bedre til de mere kinesiske retter, og da prisen er ok, og det ligger bekvemt tæt på min bopæl og det er nemt at parkere, ja så kan det godt være, jeg kan ses der igen en gang mere.

Her er vi på vej ud - lokalerne er i øvrigt fine, synes vi. Der er højt til loftet, flotte lysekroner og der er god plads mellem bordene, så man kan tale uforstyrret. Betjeningen var hurtig og venlig, så den fejlede heller ikke noget. Vi sluttede i øvrigt af med en stor café latté, som var helt udmærket. 

Da det stadig var lyst, da vi gik kl 22 gik turen videre til Café Bartof, hvor der altid er en sjov stemning af de mange lokale, og denne aften var der også levende musik og fyldt til randen af sommerglade gæster. Bartof er altid et besøg værd og kendt for sin uhøjtidelige stemning. Her kommer man ikke for at blive set, men for at hygge sig og være sammen. 
Print denne artikel

4 kommentarer:

  1. Hej Tante. Som det kan læses på min blog, er jeg bestemt heller ikke imponeret over Momo :( Vi spiste der sidste lørdag, og vi kommer ikke igen :(

    SvarSlet
  2. Hej Apple - hvor pudsigt, jeg havde ikke lige fået set at I også har været der, og vi har åbenbart. Og oven i købet været der samme dag, da det også var i lørdags, jeg var der med mine veninder:-) Nej, jeg skal heller ikke ha' sushi der igen i hvert fald! Mange hilsner Marianne

    SvarSlet
  3. ..og nu lægger jeg mærke til på dit billede, at I endda fik det som det så ud på menukortet og også med dem i rispapir. Men det har så ikke engang hjulpet:-) øv bøv

    SvarSlet
  4. Hej igen :) Vi ankom allerede kl. 17.00 så den brugte jeg som deres undskyldning de første 10 min., meeeeen ..... Nix, nope, nada. Ikke et sted vi kommer igen! :(

    SvarSlet

Tak fordi du havde lyst til at give dit bidrag - glæder mig til at læse det:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...