Sidevisninger i alt

søndag den 29. juni 2014

Havens kryddersmør

Jubbiii, det holdt tørvejr i går, så vi kunne få huset malet, mens jeg havde lejet det der smarte lift-stillads. Min nabo stod her allerede kl 6!!! Så nu er hele huset malet med det hvide, skønt at komme så langt:-) Nu mangler de grå sokler, sålbænke og hele verandaen - det er ferieprojekter!

Nå, men det her indlæg handler om noget helt andet og mere overskueligt. Forleden dag, da vi skulle grille en stor, lækker bøf af økologisk inderlår fik jeg bikset det her kryddersmør sammen af urter fra haven. Det blev så lækkert. Så det ska' I selvfølgelig ha' opskiften på, og jeg har selv lavet en portion mere og smidt i fryseren. 


Kryddersmør i den ene lille skål, pesto i den anden og to lækre sprøde salater. Da vi fik vores fantastiske bøffer af grillen, glemte jeg alt om at tage billeder!

250 gram økologisk smør
1 håndfuld koriander
1 håndfuld bredbladet persille
1 nyt mildt løg
3 fed hvidløg
2 spsk sød fransk sennep
1-2 spsk æbleeddike fra Urtekram
Mortet peber fra Mill & Mortar (fantastisk lækkert peber!)
Havsalt

Fjern stilke fra krydderurterne og hak dem i minihakker sammen med løg og hvidløg - helt finthakket. De andre ingredienser kommes i en skål og tilsættes urterne - pisk nu blandingen ca 5 min, så smørret blir luftigt og lidt lysere. Form det i en rulle i bagepapir eller kom det i små fine serveringsskåle.

Klar til fryseren - det blir man glad for, når der ikke er flere friske krydderurter i haven:-) Print denne artikel

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du havde lyst til at give dit bidrag - glæder mig til at læse det:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...